Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up

POŁĄCZENIE CIAŁA I UMYSŁU W DRODZE DO ROZWOJU

Kategoria treningów body & mind w świecie fitness istnieje już bardzo długo. Kiedy ja robiłam swoje pierwsze szkolenie na Instruktora Fitness już się o tym mówiło.

Jak myślisz, dlaczego ta forma treningu tak szybko się rozwija?

Każdy z nas aktualnie jest na pewnym etapie życiowym zawodowym i nawet treningowym. 

Być może teraz jesteś na etapie mocnych treningów z głośną muzyką, okrzykami radości i zmęczeniem level hard. A może wręcz przeciwnie? Idziesz w kierunku jogi, wyciszenia, medytacji, stretchingu,  treningu pilates? No właśnie… Kiedyś w klubach fitness były tylko zajęcia takie jak shake, step, power aerobic. Na drugim biegunie była tylko joga, nie było nic pomiędzy. Potrzeba była tak silna, że zaczęły powstawać treningi, które były czymś pomiędzy klasycznymi zajęciami fitness a jogą. Okazywało się, że Panie, które 5 razy w tygodniu skaczą na stepie, wzmacniają się na shape potrzebowały czegoś, co będzie równoważyło tą energię. 

Pojęcie treningu body & mind znane jest również sportowcom. Ci, aby zwiększać swoje wyniki potrzebują treningu mentalnego i maksymalnego skupienia. Przychodzi taki moment, że kolejne osiągnięcia nie są możliwe bez odpowiedniego nastawienia, programowania myśli itp. 

MEDYTACJA W RUCHU

Ja od kilku lat promuję trening body & mind wśród moich Podopiecznych, na zajęciach grupowych i treningach personalnych. Dla mnie kwintesencją takiej pracy jest trening BODYART. Zanim wyszłam z tym do ludzi, sama przepracowałam to na sobie. Dzięki takim treningom odkryłam siebie na nowo, moja praca z ciałem wskoczyła na zupełnie inny poziom świadomości, a to wszystko przełożyło się na każdą inną sferę życia.

Dzięki takim treningom mogę wejść wgłąb siebie, posłuchać swojego ciała, poobserwować myśli, jakie do mnie przychodzą, Ja nazywam to medytacją w ruchu. 

Cały czas sama się uczę i uczę tego moich Podopiecznych, jak być tu i teraz na 102%, aby w pełni wykorzystać nasze możliwości. Jeśli ćwiczysz na 70% możliwości, zobacz ile tracisz!

Trening body & mind potrafi z Ciebie wyciągnąć max zaangażowania. Trwasz w pozycji, walczysz ze swoimi słabościami, doświadczasz siebie, obserwujesz, co się dzieje z Twoim ciałem. 

A dlaczego mówię, że taki trening przekłada się na inne  sfery życia? Bo w życiu nieustannie mierzysz się z zadaniami trudnymi, którym możesz podołać tylko i wyłącznie po osiągnięciu prawdziwego i pełnego zjednoczenia umysłu i ciała. To właśnie przepracowujesz na macie, a później skutecznie wykorzystujesz w życiu. 

Zobacz, jak pięknie zatrzymałam ważność grupy MARTA GORĄCA CAMP do środka. Niesamowity moment, który zawsze wywołuje ciarki na moim ciele. Jeden z takich CAMPów opisywałam tutaj. Zapraszam do lektury.

ODDECH W TRENINGU

Podczas treningów body & mind dużo uwagi poświęcamy na oddech. bo ten odgrywa specjalną rolę. Otóż jest połączeniem między ciałem i duszą, światem zewnętrznym a wewnętrznym.

Te z założenia mają poprawić Twoją koncentrację, uwagę, jakość ruchu i wykorzystanie potencjału. Przenieść Cię na inny, wyższy poziom świadomości pracy z ciałem.

Natomiast każdy jeden trening może znaleźć się w kategorii body & mind, pod warunkiem, że zaangażujesz się w niego na 102%, połączysz ruch ze świadomym oddechem, skupisz się maksymalnie na tej pracy tu i teraz oraz będziesz pokonywać swoje słabości, prowadząc tym do rozwoju.

Każdy jeden trening jest narzędziem do sięgnięcia wgłąb siebie i uzyskania dostępu do innych poziomów świadomości. Od Ciebie zależy, czy tak będzie. 

Jakie elementy wprowadzić/ zmienić, aby zespolić ciało i umysł w treningu?

  • koncentruj się na oddechu,
  • nie błądź myślami,
  • bądź tu i teraz i skup się tylko i wyłącznie na tym, co robisz,
  • nie rozpraszaj się,
  • kieruj energię do wewnątrz, jakby nic i nikogo nie było dookoła,
  • unikaj zbędnych zewnętrznych bodźców,
  • zaangażuj się na 102% swoich możliwości,
  • obserwuj swoje ciało,
  • dostrzegaj, jak czujesz swoje ciało i jakie daje ci sygnały,
  • doświadczaj, ale nie oceniaj.

Przy najbliższym treningu spróbuj te elementy wdrożyć, wykorzystać. 

DLACZEGO WARTO?

  • twoja świadomość ciała wzrośnie,
  • szybciej będziesz osiągać zamierzone cele, efekty,
  • osiągniesz stan równowagi, 
  • uspokoisz swój układ nerwowy,
  • pozbędziesz się stresu,
  • poprawisz swój codzienny nastrój,
  • poprawisz krążenie krwi,
  • wzrośnie twój poziom energii,
  • poprawisz pewność siebie.

Ja uwielbiam obserwować, co dzieje się z moimi Podopiecznymi po wprowadzeniu regularnej świadomej praktyki. Najczęściej wykorzystuję do tego trening BODYART, ale też balans body, stretching & mobility, medytacje. 

Nie oczekuj, że zauważysz zmiany od razu. Daj sobie czas, wprowadź regularną praktykę i ciesz się efektami!

Dziękuję za Twój czas, zaufanie. Mam nadzieję, że ten wpis zainspirował Cię choć trochę.

*Autorką pięknych zdjęć jest Ewa Żylińska

*Zdjęcia zostały zrobione podczas MARTA GORĄCA CAMP

*Piękne maty są od MOONHOLI, znajdziecie je na tej stronie

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*
*