Pierwsza wizyta u Trenera Personalnego, co powinieneś wiedzieć?

Pierwsza wizyta u Trenera Personalnego, co powinieneś wiedzieć?

Czym jest, a raczej czym powinna być Twoja pierwsza wizyta u Trenera Personalnego oraz jak się do niej przygotować?

Kiedy już umówisz się na  pierwsze spotkania, oznacza to, że najtrudniejszy krok został właśnie zrobiony. To nie oznacza oczywiście, że reszta zadzieje się sama, ale na pewno z takim wsparciem będzie dużo łatwiej i szybciej.

To spotkanie jest po to, abyś Ty zobaczył jak wygląda taka współpraca z Trenerem, kim jest ten człowiek, w którego ręce się oddajesz, czy odpowiada Ci jego osoba, energia, praca oraz miejsce treningów. Dla Trenera natomiast to jest moment na poznanie Ciebie. Nie tylko Twojej osobowości, ale przede wszystkich tych mocnych i słabych stron z punktu widzenia treningu. Rozmawiacie o Twoich celach treningowych, wyznaczacie takie wspólnie. Wypełniacie Kwestionariusz Medyczny, w którym zapisujecie wszystkie zdrowotne aspekty, takiej jak: choroby przebyte, choroby przewlekłe, zażywane lekarstwa, dolegliwości bólowe, kontuzje… itp. Trener notuje szczegóły Twojego dotychczasowego życia: sen, odżywianie, styl życia i pracy. Myślisz, że to niepotrzebne? Nawet nie wiesz, jak bardzo się mylisz, jeśli tak. Te wszystkie czynniki będą miały ogromny wpływ na Twój plan treningowy, jego intensywność i częstotliwość i przede wszystkim na efekty. Trener robi Ci Analizę Składu Ciała na specjalnej wadze, która pokazuje dokładnie ile masz tkanki tłuszczowej, ile mięśni, jaki jest Twój wiek metaboliczny, jak nawodnione jest Twoje ciało. Teraz już czarno na białym masz to, nad czym trzeba pracować. 

Następnie przechodzicie do Treningu Próbnego. Po co? Wtedy Trener bacznie obserwuje Twoją technikę, testuje wytrzymałość, wykrywa złe wzorce ruchowe, analizuje Twoją sylwetkę. To jest ten moment, kiedy Trener stawia sobie priorytety w tej współpracy oczywiście przy okazji realizując wszystkie te cele, o których Ty mu powiesz. Jak wygląda takie trening, czy jest on bardzo ciężki? Nie, są to podstawowe ćwiczenia, które mają pokazać na jakim poziomie jest Twoja ogólna sprawność. Czyli siła, wytrzymałość i gibkość. W trakcie tych ćwiczeń wychodzą wszystkie braki Twojego ciała i wzorca ruchu. 

Po treningu próbnym siadacie ponownie i analizujecie to, co miało miejsce. Trener daje Ci feedback. Rozrysowuje plan działania na 3 miesiące. Jest to ważny moment, bo widzisz dokładnie, co się zadzieje w tym czasie, czego możesz się spodziewać. Dlaczego 3 miesiące? Ponieważ jest to optymalny czas Waszej współpracy. Czas, po którym widać efekty Waszych działań. Czas, kiedy ciało już zapamiętuje te dobre wzorce ruchowe i kiedy można stosować progresję w treningu, czyli zwiększać objętość i intensywność.

Wyznaczacie pierwsze działania, które doprowadzą Ciebie do wyznaczonego celu. Nie wszystko na raz. Należy podzielić to na mniejsze kroki, właśnie teraz to zrobicie razem. Wyznaczacie małe „mini nawyki”, które stopniowo zaczniesz włączać do swojego życia. Rozmawiacie o diecie. Dostajesz zadanie od Trenera – prowadzenie dzienniczka żywieniowego. Po jego analizie usiądziecie wspólnie i zaplanujecie Twoje posiłki.

Co zatem należy wziąć ze sobą na takie spotkanie?

  • aktualne wyniki badań
  • historia pomiarów analizy składu ciała
  • strój sportowy
  • możesz przygotować jadłospis z trzech ostatnich dni do analizy

Resztą zajmiecie się na miejscu 🙂

 

 

No Comments

Post a Comment